X-Man Oradea 2014, cursa de antrenament ;-)

X-Man Oradea 2014 - undeva pe acolo, pe partea stanga sper

…din moment ce anul trecut m-am simtit asa de bine la Oradea si-am vrut sa experimentez intr-un mod sadic din nou temperaturi de 38 grade ;-), am zis ca nu poate fi ocazie mai buna decat X-Man Romania 2014.

Din pacate am fost destul de dezamagit – am ajuns vineri dupa masa si culmea – afara era placut, apa numai buna – s-ar fi putut inota chiar si fara neopren…in fine, asta este. Schimbarea de conditii imi dadea si mie planul peste cap, daca anul trecut mi-am permis luxul sa merg vreo 3-4km :-), anul acesta nu mai aveam nici o scuza si chiar trebuia sa alerg ;-).

Ajungand ceva mai repede, ne-am permis luxul sa facem si o baie chiar inainte de sedinta tehnica, dupa care ne-am dus constiinciosi si l-am ascultat pe Istvan. Aici as face o mica paranteza – mai ales pentru cei mai la inceputul vietii de triatlonist: intotdeauna este bine sa participi la sedinta tehnica: sunt prezentate tot felul de detalii (nu neaparat genericul “nu este voie sa mergi la trena”) in functie de care faci unele lucruri sau nu le faci; de exemplu – modul in care iti este data apa – in bidoane, in pahare sau ti se umple bidonul, modul in care poti primi asistenta, unde poti primi asistenta samd. Exemplul concret este ca afland ca primim apa in sticle de 0.5l, am renuntat la un bidon si la fiecare checkpoint mi-am umplut sticla dintre aerobar; acesta este un mic detaliu, dar care per total te poate scuti de 1-2 minute in plus 😉

Un lucru care m-a deranjat putin la aceasta sedinta tehnica a fost zgomotul de fond produs: frumos ar fi ca fi ca atunci cand cineva vorbeste, ceilalti sa-l asculte, iar solutia nu sunt 2 boxe puternice.

Seara am avut parte de un somn bunicel (dar plin de tantari) la Continental, aproape de zona de finish – iar a doua zi dimineata, pe la 5:30 am plecat cu Cata in cautarea unei cafele; am gasit pana la urma un Mol, ne-am cofeinizat, dupa care ne-am intors la hotel, ne-am facut check-out-ul si ne-am indreptat catre start.

X-Man Oradea 2014 - relaxati :D

X-Man Oradea 2014 – relaxati 😀

Aici am avut parte intr-o prima faza de cel mai rapid pregatit de bicicleta ever – mai bine ca-n armata pe care n-am facut-o ;-). Doamna arbitru de la FRTRI ne-a spus ca in 10 minute se inchide tranzitia. Initial am zis ca terminam pregatirea (eu, Cata, Dani si Radu) – dar pana la urma am apelat la bunavointa lui Istvan care a lamurit lucrurile si ne-a lasat inauntru pana la 8:15, asa cum fusese anuntat la sedinta tehnica. Oricum, lesson learned…;-)

Tudor, Cozmin si Catalin inainte de start

Nu ca ar fi fost mult de pregatit – doar un umflat de roti cu pompa lui Radu care-a facut turul tranzitiei, pregatit bauturica GU, fixat borsetele cu scule sub sa si pe top-tube, pus gelurile GU pe race-belt si verificarea amanuntita a cauciucurilor, prietenii stiu la ce ma refer 😀

Inca 20 minute le-am mai pierdut la start, ne-am uitat la cei de la proba lunga cum terminau inotul dupa care am intrat si noi cei de la half in apa… Planul pentru inot a fost simplu: relaxat, cu grija sa nu primesc prea multe picioare si palme. Pentru 1xx de participanti lacul a fost cam la limita, dar s-a putut inota ok. Istvan – daca anul viitor vin 300 de participanti, nu stiu ce te faci 😛

X-Man Oradea 2014 - undeva pe acolo, pe partea stanga sper

X-Man Oradea 2014 – undeva pe acolo, pe partea stanga sper

(later edit – limitezi numarul de inscrisi). Oricum, ar fi tare bine ca aceasta previziune sa se adevereasca ;-). Asadar – au trecut 38 minute fara prea multe evenimente, am inotat constant, cam cu 7min si ceva / tura. T1 a mers relativ ok, cu toate ca in graba de la pregatire mi-am legat punga cu echipamentul de run in care aveam sosetele, asa ca stai, cauta, desfa, leaga la loc…asta e ;-). Plus impacheteaza-ti neoprenul, ca sa nu-l recuperezi de la obiecte pierdute ;-). In total vreo 4 minute pierdute, conform Garminului…

Bicicleta a mers ca unsa, pentru asta le multumesc celor de la Bykeservice de pe H.Barbusse care mi-au facut o revizie generala cu vreo 2 saptamani inainte de concurs (sunt chiar multumiri dezinteresate, neavand nici un deal cu ei) :D. Niste cabluri, niste camasi, desfacut schimbator spate, uns, gresat, monobloc… cam tot tacamul, dar care dupa vreo 10 mii de km trebuiau facute.

Ca si o mica paranteza – de aceea si titlul – in 2 saptamani merg la un triatlon pe distanta lunga (oook, Ironman), la Praga. Asadar, Oradea a fost sacrificata din pdv-ul tras si iarasi tras. Asa ca am incercat sa merg per total cat mai comod posibil, cu un puls relativ mic – aprox 150-155 bpm (media a fost trasa in sus de multele urcari si de urcatul Ciresului :D).

Daca nu ma credeti ca m-am dus relaxat :D, puteti vedea mai jos rezultatul micului cameraman si fotograf ce-am fost. Prima victima a fost Sandor, cu care m-am fugarit putin pe urcari unde prindeam juma de bicicleta in fata, dar la coborari auzeam un scurt fosnet pe langa mine si dus era Sandor 😉

Diferenta fata de anul trecut a fost la capitolul ciclism, unde m-am mai desteptat putin si-am inceput sa adaptez bicicleta la conditiile de pe teren. Astfel am renuntat la rotile cu profil adanc (stiind ca urma sa avem vant din toate partile) si-am pus rotile normale si in plus mi-am schimbat si caseta pe spate, folosind un 11-30, care pe multele urcari m-a ajutat sa tin pulsul jos. Tot la capitolul imbunatatiri – sistemul de hidratare BTA de la Profile Design – achizitionat de pe bike24 si de care sunt foarte foarte multumit! Practic la toate checkpointurile luam o sticla de apa de 0.5, deschideam bidonasul de la Profile in partea superioara, varsam apa, inchideam, mergeam mai departe. Mai simplu de atat nu se poate ;-). Initial luasem cu mine si niste praf de electrolit , sa-mi fac un supliment, dar pana la urma am spus ca ma descurc 2 ore numai cu apa. Pentru pasionati 🙂 – geluri am consumat numai pe bicicleta – in total 4 bucati de GU, un bar de la Nutrend si aproximativ 3l de lichide, din care ~1l electrolit si 2l apa – mici detalii pentru care multumirile merg catre 360 Sport.

X-Man Oradea 2014 - the gel

X-Man Oradea 2014 – the gel

Per total bicicleta a fost 2h:51, incluzand tranzitia, cu o medie de 31kmh.

Ajuns in parc, am constatat cu bucurie ca era o temperatura numai buna de alergat – asa ca am inceput muncile lui Sisif – 19 ture de parc. Primele 3-4 ture au mers bine, l-am ajuns pe Dani, am povestit putin, ne-am tras in chip, dupa care am zis sa maresc putin ritmul (bine, oricum Dani a facut un negative split si m-a ajuns din nou pe ultimii 2-3km, cand eu eram deja multmit de timp si hotarat sa merg la aprox 5min/km). M-a prins si Cata din urma si m-a depasit prima data, i-am spus sa traga si nu l-am mai vazut…pana la km 14 cand m-a ajuns din nou. Iarasi i-am spus sa se duca, dar de data asta nu m-a mai ascultat, asa ca am trecut linia de finish impreuna, la alergat 1h:39min, si un  timp total de 5h:10min, locul 17 la general.

Concluzia- mult mai multi participanti fata de anul trecut, mai multe biciclete de triatlon (printre care si cateva scumpe, as in SCUMPE :D) – dar am vazut si cateva cursiere retro/vintage care nu aveau nici macar ergopower, tri-suit-uri personalizate – dar din pacate inca putin spectatori sau sustinatori. Cu toate acestea, am avut parte de o afmosfera fantastica: fiind mai putina lume, ajungi sa ‘bond’ cu tovarasii de suferinta. Bine zicea Istvan – fratii si surorile mele…;-)

X-Man Oradea 2014 - mobile shower station

X-Man Oradea 2014 – mobile shower station

Am mai stat putin la finish incercand sa ridicam moralul celor care participau la cursa lunga – aici impreuna cu Mugur, l-am mai fugarit pe Cozmin, l-am mai incurajat pe Adi Toma, pe Viorica si inca cateva duzini bune de participanti :D, iar la ora 7 am ridicat ancora 😉

Evident, si scopul principal pentru care merg la curse – o scurta galerie de poze (mii de multumiri fotografilor, in special lui Lucian Popa, care-a facut o treaba taaaare buna):

Despre Tudor Sofron

Finisher de 3.8/180/42 totul in kilometrii - si nu doar o singura data :-). Prin ironteam.ro vreau sa fac dovada ca sport poate face oricine si oricand, atata timp cat se doreste cu adevarat acest lucru...

Niciun raspuns la X-Man Oradea 2014, cursa de antrenament ;-)

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit foloseste Akismet pentru a reduce spamul. Afla cum sunt procesate datele comentariilor tale.