Despre accidente de bicicleta si asigurari

Cu aproape o luna inainte de Ironmanul din Austria, cea mai importanta competitie din acest an, in timpul unui antrenament de bicicleta, am avut un accident de masina in urma caruia am fost ranit usor. Bicicleta a avut mai mult de suferit, daunele materiale fiind semnificative.

Pe scurt, as fi putut sa mor din cauza unui tip care nu s-a asigurat (efectiv nu s-a uitat deci nu m-a vazut) si a vrut sa efectueze o manevra interzisa (tipul voia sa traverseze strada cu masina ca sa isi cumpere lubenita de la 100m distanta). Eu eram in timpul antrenamentului, singur, cu TT-ul de concurs, in pozitie aero. In momentul in care i-am observat intentia de a intra pe partea carosabila m-am ridicat din pozitia aero si am inceput franarea. Manevra lui a fost mult prea brusca (masina a ajuns sa fie perpendiculara pe axul drumului), bicicleta s-a oprit in portiera soferului (incercand sa evit masina), iar eu am zburat peste parbriz pe contrasens. De la adrenalina m-am ridicat instant (eram ok, cred ca deja am invatat cum sa cad fara sa ma accidentez prea tare), dar, ulterior, umarul drept si piciorul drept s-au inflamat destul de puternic.

Intr-o astfel de situatie e foarte important sa nu miscati bicicleta de la locul accidentului (nici masina) si sa sunati imediat la politie. Bicicleta s-a indoit destul de urat, zgarieturi pe cadru si piese zgariate. Eu am sunat si la politie si la salvare, iar acestea au venit destul de repede. Cei de la politie au facut fotografii, iar ambulanta m-a dus la ortopedie sa vada daca nu cumva imi era dislocuit umarul.

Vreo doua zile dupa accident am tot umblat la politie unde deznodamantul a fost ca tipul a primit doar un avertisment si i s-a luat carnetul 60 de zile (aveti grija ca e pe drum din nou!). Desigur am mai mers si pe la medici si sa imi fac si o ecografie a umarului pentru partile moi si, din fericire, totul a fost ok. Totusi, timp de o saptamana nu am mai avut voie sa fac antrenamente…

Dupa toate astea a urmat partea cu recuperarea prejudiciului. Tipul era asigurat la Allianz-Tiriac si cu asigurarea lui urma sa imi repar bicicleta. E destul de usor procesul; cei de la asigurari fac un dosar compus din asigurarea vinovatului, constatarea de la politie si un deviz de la un mecanic. Exact ca la o masina trebuie sa duci bicicleta la un service unde sa i se faca un deviz cu toate piesele ce trebuie reparate sau schimbate. La bicicleta e destul de dificil sa repari un schimbator distrus. E mult mai usor sa inlocuiesti piesele avariate, asa ca devizul a continut o lista de piese noi. Ca sa va faceti o idee, cei de aici din Cluj nu au mai avut un asemenea caz pana acum si nici nu stiau cum sa il incadreze. Eu, intre timp, mi-am cumparat piesele de care aveam nevoie pentru a participa la concurs si pentru unele piese mi-am facut un upgrade (vezi saua Adamo), diferenta de pret platind-o din propriul buzunar. Intr-un final dosarul a fost acceptat (pentru suma din deviz), eu doar le-am dus factura cu piesele pe care le cumparasem si in vreo 3 zile mi-au virat banii in cont.

Chiar functioneaza! 🙂

Catalin Sanpetrean

Despre Catalin Sanpetrean

Catalin a alergat primul semimaraton in 2011, incercand sa-i demonstreze surorii lui ca se poate alerga si fara a avea un antrenament si un echipament potrivit. Un an mai tarziu alerga primul lui maraton. Lucrurile au evoluat si din 2013 acesta se antreneaza pentru competitii de triatlon pe distanta lunga, Ironman. In septembrie 2014 a terminat primul sau IM. Acum e de 6xIM.

2 comments on Despre accidente de bicicleta si asigurari

  • Ma bucur ca totul s-a terminat cu bine pentru tine si mai ales ca ai reusit sa iti recuperezi prejudiciul, insa din experienta mea (e drept cu masina. nu cu bicicleta) ai avut norocul ca RCA-ul era la Allianz-Tiriac, probabil unul din asiguratorii cei mai seriosi. Nu as vrea sa stiu cum ar fi aratat povestea asta in cazul Carpatica/Astra/EuroIns etc.

    • Dupa cum spuneam nici cei de la Tiriac nu au mai avut de-a face cu un asemenea caz si l-au incadrat la pagube domestice… ca si cum bicicleta mea ar fi fost o bariera de la o poarta electrica.. 😛

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit foloseste Akismet pentru a reduce spamul. Afla cum sunt procesate datele comentariilor tale.