Abu Dhabi Triathlon 2014

Abu Dhabi – fuse fuse si se duse

Ca sa stabilim ceva de la inceput 🙂 – eu la triatloane in martie care de fapt se desfasoara in timpul unei veri toride nu mai particip. Ever. A se citi prin – tot antrenamentul asta iarna l-am facut la 0->10 grade iar cand am ajuns la destinatie m-au lovit 35 grade. Nu zic nu, se poate termina 🙂 – QED – dar efortul si consumul (de care vreti voi – dar in principiu nervos) este mult prea mare ca sa se justifice (cel putin din pdv-ul meu) participarea. Asadar, sa venim cu argumentele…

Dar inainte de toate putin istoric referitor la cum am ajuns in Abu Dhabi: imediat dupa Barcelona eram in cautare de un nou loc de concediu care sa coincida cu un triatlon, care sa ma tina in priza in timpul iernii 😀 – iar dupa o scurta cautare pe https://www.k226.com/events/events.aspx am scos pe shortlist Israman si Abu Dhabi. Israman a cazut deoarece din Tel Aviv era cam mult de condus (plus bicicleta de acolo este putin peste puterile mele :D) asa ca a ramas Abu Dhabi. Iar cand am vazut ca si Andrei Rosu se gandea sa participe, impreuna cu o trupa din Bucuresti – am zis, asta este, Abu Dhabi ramane. N-am organizat destul de repede pe facebook, am schimbat impresii despre viza (care intre timp nu mai este necesara pentru Emirate) / cazare / transport si in data de 13.03 ne-am intalnit toti in Otopeni.

Cu ocazia asta fost si cel mai lung zbor al meu, vreo 4h:30min, fara peripetii notabile (doar niste turbulente :D) – si mentiunea ca pentru mine atunci cand calatoresc cu bicicleta pe avion, siguranta biclei este principala grija :-). Ar fi nasol sa ajungi la destinatie si sa-ti gasesti cadrul strambat sau rotile facute in 2 sau mai multe bucati – asa ca prima activitate din camera de hotel a fost sa verific integritatea bicicletei si s-o pun inapoi pe picioare ;-). Asta dupa ce-am rasuflat de 2 ori in aeroport, prima data in Bucuresti si a doua oara in Abu Dhabi, dupa ce-am vazut cutia de transport intacta…

Ca si parte de logistica din Dubai, unde am aterizat, trebuia sa ajungem in Abu Dhabi – eu am optat impreuna cu Lucian si Alex pentru un taxi, in care ne-au incaput cele 2 biciclete (Lucian si-a inchiriat de acolo) si bagajele aferente. Drumul a durat aprox 1h iar distractia a costat vreo 80 roni / persoana. Taxiurile sunt ieftine in Emirate asa ca atunci cand n-am folosit autobusul, taxiul a fost o alternativa ok. Ca si paranteza, per total pe transport am platit vreo 300 roni in cele 5 zile (80 roni Dubai Abu Dhabi, 25 roni Abu Dhabi – Dubai cu bus-ul, 70 roni cartela metrou, restul pana la 300 roni au fost taxiuri).

Fast forward la ziua concursului (vineri a fost o zi linistita, cu ridicat de kit, un carboloading de grup, poze la showroomul de biciclete, selfie-uri cu ceva vedete internationale 😀 – le puteti vedea la Andrei pe blog si somn) – am ajuns cu Lucian pe la 6am la locul faptei.

Colegi de suferinta ;-)

Am mai indesat prin punga de bike niste biscuiti si niste batoane cu martipan, am dat un strat de crema cu protectie (inca la o luna dupa pot sa spun ca nu se prea vede…) am tras neoprenul pe mine, am incercat sa merg la baie 😀 fara mare succes…si la 7:30 s-a dat startul la proba de inot. Care surprinzator a mers bine, n-a fost chiar asa de aglomerat, m-am eschivat de la pumni si picioare si m-am orientat dupa un grup care inota cam in ritmul cu care sunt obisnuit eu; pana la sfarsitul primei ture am stat impreuna iar la inceputul turei 2 am apasat putin pedala de acceleratie – vazand ca pot scoate un timp sub 1h. Nu va inchipuiti ca sunt mare inotator, dar neoprenul si apa sarata au fost un mare ajutor ;-). Din fericire n-am mai experimentat senzatii a la Barcelona – n-am inghitit apa, am mai respirat pe ambele parti – marea a fost calma – mai mult de atat ce sa-ti doresti…

 

 

Water - out

Water – out

Tranzitia a fost ca de obicei – lunga 😀 – dat jos neopren, impachetat neopren, pus pantaloni ciclism, hrm, tri top (am uitat sa-l imbrac sub neopren)…in fine…vreo 7 minute pierdute. Din fericire au aparut si fete prietenoase – Andrei a sosit si el la vreo 2-3 minute, am schimbat cateva vorbe dupa care-am sters-o dupa bicicleta.

Andrei mesterind
Inca nu era chiar asa de goala parcarea :-D, dar cu un reper bun (in spatele bicicletelor Brownlee ) mi-am gasit repede Giant-ul si i-am dat bice. Singura grija a fost ca la iesire sa nu uit sa-mi iau 2 bidonase cu apa deoarece nu le-am dus pe cele de acasa cu mine, si oricum eram destul de setat sa consum pe durata concursului doar apa, cateva geluri (am avut 6 GU-uri cu mine, 3 au ajuns inapoi),  biscuitii si batoanele de martipan :-). Pana la urma concluzia dupa cele cateva concursuri la care-am participat este ca ma descurc destul de bine cu apa si geluri si ca nu-mi trebuie mai mult. Ca si cantitate – am baut aproximativ vreo 6 litri pe bicicleta, iar la final dupa ce m-am cantarit scazusem in greutate 1.5kg…ceea ce arata ca ‚strategia’ de hidratate / nutritie (a se citi – bei cand simti ca ai nevoie, in cazul meu din 30 in 30 min, referitor la mancare idem) a fost ok.

Din pacate 200km trec greu, mai ales cand ii faci prin desert, pe autostrada si te intorici de 3 ori la circuitul de Formula 1; nu zic nu, prima data arata bine, este spectaculos, dar a doua oara devine plictisitor; a treia oara zici ca nu mai vrei te mai intorci (mai ales ca disparusera si concurentii de la proba scurta)…

Dupa cum spuneam ziua a inceput cu 35 grade si s-a sfarsit tot cu aproximativ 35…iar asta pentru mine a reprezentat o mare necunoscuta. Ma felicit in schimb ca nu m-am dus cu casca aero – vechea casca albastra a fost numai buna deoarece mi-am putut turna apa prin gaurile de ventilatie, dar mici probleme pe parcurs tot au aparut:

  • o mica nevoie la toaleta, la km 20 😀 – am oprit la prima buda ecologica pe care-am gasit-o si in care l-am pomenit pe Allah pret de 5 minute
  • niste picioare umflate pe la km 120 – 3 minute pauza la un punct de hidratare unde din fericire am gasit si niste gheata, in care literalmente mi-am bagat picioarele 😀
  • o bataie pe care n-am identificat-o la bicicleta – am oprit la ultimul service point de pe circuit, l-am rugat pe nenea mecanic sa-mi unga lantul si sa vada ce si cum – din fericire era ventilul de la roata, care batea in janta chit ca am pus banda izolatoare in jurul lui – well…inca o pauza de vreo 5 minute

Oricum, chiar daca in timpul iernii am pus accentul pe pedalat acumuland niste km frumosi pe trainer, nimic nu se compara cu cruda realitate :-). Daca initial am spus ca pot termina cei 200 de km in 6h-6h20, pana la urma mi-au trebuit vreo 7h:20. Si cireasa de pe tort a fost un vant frontal pe ultimii 40-50km, pe care-am tras ca un caine pe foaia mica si tot aveam impresia ca nu ma deplasez 😀 iar daca ma uitam in spate vedeam mici rotocoale de nisip. Sa fi fost Fata Morgana…?! Concluzia – asta vara eram mult mai bine antrenat in conditii de caldura (cand facusem inclusiv un mic bootcamp la Vama Veche, unde am pedalat zilnic in mijlocul zilei intre 60 si 90km) iar Abu Dhabi m-a cam luat pe nepregatite. De aceea spuneam – la concursuri de vara iarna eu nu mai particip 😉

Se termina in sfarsit si bicla – detalii tehnice – viteza medie – 27.2kmh, puls aprox 136, cadenta 77  si trecem la partea de alergat…

…unde nu sunt lucruri notabile de spus. Au fost 20km cinstiti, pe care i-am alergat de la un capat la celalalt, nu foarte rapid dar nu foarte incet – oricum chef nu prea mai aveam, iar motivatie – ioc 🙂 – asadar 5:30min/km si 146 pulsul, timp total 1h:48. Not good, not bad. Pentru doritorii de detalii, alergarea are loc pe faleza din Abu Dhabi, cu puncte de hidratare din 2 in 2kmsi cu multi expati care te incurajau de pe margine. Populatia indigena (as putea spune la fel de usor si indiana, deoarece arabi n-am prea vazut) nu prea are cultura sportului – ca si la noi de altfel – sportul national in tarile de genul fiind cricket-ul, in nici un caz triatlonul ;-).

In rest despre concurs – in principiu numai lucruri bune. Evident, conteaza si prezenta vedetelor dar si modul de organizare –  si ar trebui sa fie foarte carcotas ca in comparatie cu Challenge BCN sa-i gasesc hibe. Puncte de hidratare dese, dotate cu ‚de toate’ 🙂 – inclusiv cu crema de protectie, gelurile mele preferate – GU – omniprezente (GU fiind printre sponsori), fructe uscate, GU chomp-uri, banane, izotonic, Pepsi (cel adevarat, nu ceva cu gust similar).

Legat de UAE – not bad, dar degraba eu nu o sa ma mai reintorc. Nu tu centru vechi, nu tu oras construit in jurul unei biserici – sau cum preferati – moschee (pana si moscheea Alba este o constructie noua – a fost inceputa in 1997, terminata in 2007) – nici macar o cafenea n-am gasit. In afara de cea de la Mall, evident ;-). Totul este relativ nou (cautati poza cu Dubai din 1990 si cea cu Dubai 2008), totul cat mai mare – vezi Burj Khalifa si cat mai multe Mall-uri. In schimb plaja este curata, apa idem, turistii (ma rog, cei pe care i-am prins eu, momentan in UAE fiind primavara si nu este neaparat sezon turistic) – cu bun simt iar pentru o tara araba conduita nu foarte stricta (contrar a ceea ce-am mai auzit si a ceea ce eram sfatuiti in race booklet). Iar pana la urma ceea ce conteaza este sa te intorci inapoi intreg –  si sa n-o patesti ca in istorioara din anul 2012 – pe care v-o las s-o cititi la adresa: http://triathlon.competitor.com/2012/06/news/andrew-starykowicz-spent-time-in-jail-following-abu-dhabi-international-triathlon_56047

PS: fotografiile mele sunt facute cu un Drift Ghost HD montat pe aerobar

Despre Tudor Sofron

Finisher de 3.8/180/42 totul in kilometrii - si nu doar o singura data :-). Prin ironteam.ro vreau sa fac dovada ca sport poate face oricine si oricand, atata timp cat se doreste cu adevarat acest lucru...

2 comments on Abu Dhabi Triathlon 2014

  • Recomand Israman, daca te mai razgandesti legat de concursuri de vara iarna 🙂 Organizare excelenta, peisaj spectaculos, multe lucruri de vizitat in apropriere. Pentru transport am mers cu avionul Bucuresti – Tel Aviv – Eilat. Eu am facut half-distance-ul anul trecut si mi-a placut mult!

    • salut, mersi mult 😉 daca poti pune un workout de garmin as ramane indatorat 😉

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit foloseste Akismet pentru a reduce spamul. Afla cum sunt procesate datele comentariilor tale.