10h:01min. Drumul trece pe la IM Copenhaga ;-)

De multa vreme vroiam sa vad cu ochii mei daca un eveniment branduit pana-n dinti isi merita banii sau nu. Si complotand cu Voicu Oprean in ultimul moment, am prins un loc la IM Copenhagen.

Ce-i drept, imi dadea putin peste cap planul de antrenament pentru Podo – intre ele fiind 2 saptamani – dar – in momentul in care am zis sa fac 2ย IM-uri intr-o perioada asa de scurta, ideea era ca in anul 2016, daca neuronul (vorba lui Adi Toma) nu zice nu, sa fac un dublu IM. Zis si facut – am platit inscrierea la ambele concursuri, urmand ca in functie de conditiile din teren, la unul sa trag si la celalalt s-o las mai moale. Evident, as fi preferat ca cel tras sa fi fost cel de la Copenhaga ๐Ÿ™‚ – a fost pana la un anumit moment – dar cum timpul pe care-l vroiam – undeva intre 10h:10-10h:20 era greu realizabil – am zis ca ma pastrez pentru Podo. Daca n-ar fi iesit Podo- asta este, ghinion ;-).
Asadar – miercuri dimineata ne intalneam cu Voicu & fetele lui in aeroport la Cluj, directia Suedia ;-).

Delegatia de la Cluj

Doua zile le-am petrecut in Malmo, dupa care vineri dimineata am ajuns in Copenhaga. Primul lucru – am montat bicicleta sa vad ca totul este ok si ca n-am surprize iar al doilea – ridicarea kitului de concurs. Din pacate mult antrenament n-am mai apucat sa fac – o scurta plimbare cu bicicleta vineri seara, o alergare usoare sambata- iar duminica – race day.

Dreaming

De la Razvan Staicu stiam ca nu va fi usor, el participand deja de 2 ori la Copenhaga – pe scurt – m-a avertizat ca o sa bata tot timpul vant si ca o sa fie vreme nasoala. Din (ne)fericire 23 august a fost – cum spuneau si danezii – cea mai calduroasa zi din an :D. Cu Voicu m-am intalnit putin inainte de startul meu – ne-am urat succes, n-am facut planuri mari pentru sfarsitul cursei ๐Ÿ˜€ – chiar credeam ca ne putem intalni, iar dupa am fortat putin randul la toaletele care erau insuficiente pentru cei doua mii si ceva de participanti ;-).
Ca sa ma incadrez in timpul propus – inotul trebuia sa-l fac undeva la 1h:15min, bicicleta- 5h si putin iar maratonul in aproximativ 3h:30min. Ziua n-a inceput chiar prost ๐Ÿ˜‰ – inotul terminand-ul fix la timp – s-a inotat intr-un golf, pe sub niste poduri, iar fiecare pod avea un banner mare pe care scria distanta ramasa.

swim exitNefiind mass start – n-a fost imbulzeala foarte mare – in schimb, cum grupa de vasta 30-35 este cu cei mai multi participanti, pana s-au mai limpezit apele, a trebuit sa fac putin slalom ;-). Din pacate fiind un traseu necunoscut nu m-a orientat prea bine, inotand in total vreo 4200m. Dar nah…timpul a fost multumitor ๐Ÿ˜‰

Lots of bags...

Lots of bags…

Tranzitiile la concursuri cu asa de multi participanti tind sa fie destul de lungi (pentru mine cel putin) – iesi din apa, te duci dupa punga de bike, te duci in cort, iti cauti un loc liber, te schimbi…fugi printr-un tarc imens uitandu-te dupa reperul pe care l-ai luat…iar toate acestea dureaza…vreo 4 minute :-).

...and lots of bikes

…and lots of bikes

N-a fost cea mai rapida tranzitie dar am zis ca poate recuperez la bike. Din pacate planurile de acasa nu s-au potrivit cu cele din targ ๐Ÿ˜‰ – cum am iesit in oras, dupa vreo 15km, mi-am cam dat seama ca 5 ore si putin se vor transforma in 5 ore si ceva mai mult – datorita unui vant pe care l-am avut din toate partile, numai din spate nu :-). In cifre asta se traduce ca cei 200W cu care mi-am propus sa merg, care intr-o zi normala ar fi fost undeva la 33-34kmh s-au transformat brusc in 31.5kmh. Ca si idee – cei 15km ajungย intr-un punct de unde se fac 2 bucle a cate 75km, dupa care se revine pe drumul de 15km si se ajunge destul de intortochiat in centrul Copenhagai.

City center race biking

Din acesti 180km aproximativ 100km sunt pe coasta, traseul fiind complet descoperit iar restul kilometriilor te duc in zona rurala si sunt destul de valonati. Ca fapt divers, pe un deal din zona – Geels Bakke- pe care l-am avut de 2 ori de urcat – s-au tinut in 2011 campionatele mondiale de ciclism sosea, iar cei de la IM Copanhagen il vindeau ca mare punct de atractie ;-). In fine…n-a fost tare nasol de urcat ;-), parerea unanima a mea si a lui Voicu. Chiar nu pot sa ma plang de nimic – chit ca traficul n-a fost decat partial inchis – a se citi doar pe un sens, n-am sesizat situatii periculoase. Voluntari erau in majoritatea intersectiilor, soferii rabdatori- asa ca partea de bike a trecut fara evenimente.

Iron kids

Singurul lucru care mi-a dat emotii a fost cand pe la km 70 am auzit niste batai in spatele seii, iar cand sa pun mana sa vad despre ce-i vorba, am auzit un zgomot metalic – am intors capul si-am vazut in spate sprayul de pana si pompa cu cartusul de co2 rostogolindu-se pe asfalt. Dupa o judecata matura ๐Ÿ™‚ de 5 secunde am decis sa risc si sa merg mai departe, doar baieurileย sunt relativ noi si asfaltul danez mult mai bun decat cel romanesc. Asa ca am continuat – ce-i drept cu un mic stres, dar pana la urma dupa 5:40min si acesta s-a sfarsit. Ca si noutate – am introdus pe langa gelurile GU si batoanele de la Nutrend si mancare solida – respectiv 4 painici cu ciocolata pe care le-am comprimat cat am putut mai bine si le-am indesat in tri-suit. Experimentul a mers ok, deoarece n-am mai avut senzatia de foame pe care-am avut-o la Nagyatad. In fine…terminand bicicleta eram intr-o mica dilema. Am mai pierdut 4 minute in T2 si ma pregateam de alergat – doar ca timpul total nu arata deloc bine – vreo 7h:05min. Ca sa termin in timpul propus ar fi trebuit sa fac un maraton de 3h:20min, iar si atunci as fi fost cu vreo 10 minute mai departe de timpul tinta. Asa ca dupa vreo 10 km in care m-am tot framantat ce sa fac am hotarat sa depun armele si sa incerc sa termin cat mai odihnit, ca sa pot relua experimentele din nou la Podo. Adevarul este ca nu-i o mare placere sa alergi un maraton in 4h dar nah…asta e. Cu moralul nu foarte sus, dar relativ multumit – vedeam deja aproximativ 11h (care nu-i un timp foarte rau, dar
nici tocmai bun ๐Ÿ˜€ ) am redus turatia motoarelor, mi-am facut pofta la aproape toate punctele de hidratare, ba chiar am respectat eticheta (sa nu fiu descalificat ๐Ÿ˜€ – si pentru ca nu prea aveai altundeva) si-am facut si un pit stop la o toaleta de pe drum. Traseul de alergare trece prin centrul Copenhagai, era enorm de multa lume pe strazi – am trecut inclusiv pe langa un ponton din lemn, tot in centru, de unde n-as mai fi plecat deoarece niste daneze faceau topless :D. In rest, bifai cam toate zonele pe unde trebuia sa te plimbi ca turist – din sudul in nordul orasului, pana la Mica Sirena ;-).

As mai plati 500 euro pentru un eveniment IM? Probabil ca da :-), dar nu oriunde. In capitale (gen Copenhaga) se merita deoarece pe langa cei 2-3 mii de participanti mai sunt si cateva zeci de mii (daca nu sute) de spectatori, care te incurajeaza la tot pasul. La Barcelona nu cred ca m-as mai duce decat daca as avea un scop clar :D, deoacere in off season in statiunea Calella nu prea ai ce sa faci. Cand as mai cotiza? Cum spuneam – cand o sa am un scop clar, de exemplu sa scad undeva sub 9h:30 ๐Ÿ™‚ Sau cand o sa reduc numarul IM-urilor la 1 / an ;-). Se merita? Aici am stat si-am povestit cu destul de multa lume. Eu zic ca pana nu mergi la un IM, nu prea-ti poti da cu parerea – intradevar, este scump, poate prea scump ๐Ÿ˜€ – dar este o experienta. Se poate si mai ieftin? Da, la Challenge-uri, unde ca si early bird te poti inscrie cu aproximativ 360 euro. Evident, si aici este scump – dar daca compar cu taxa de la Podo care este aproximat 230 euro – parca parca…se merita.

Revenind la cursa – pe traseul de alergare m-am tot uitat dupa Voicu – din pacate nu l-am mai vazut decat a doua zi – la alergare am vanat-o pe Leti, care se pozitionase strategic undeva in zona de finish (astfel am 4 seturi de fotografii aproape identice :D, glumesc) – iar marea mea nelamurire, care crestea de la tura la tura, era cum se face de la intoarcere buclei intrarea in zona de finish. Well – neatentia costa – pe pavaj era o sageata mare peste care am trecut de 4 ori, dar n-am vazut-o decat dupa ce m-am oprit in ultima suta de metri si-am intrebat pe margine vreo 4-5 oameni “Unde-i finishul” ;-). Asadar, timp total 11h:00min si cateva secunde – dar bucuros pe final ca l-am terminat cu bine. Daca anul trecut n-as fi terminat Podo in 10h:55 as fi tras aici mai tare, dar asa…am fost relaxat ;-). In zona deย refacere mi-am recuperat repede sacul cu hainele de strada, am facut un dus, un masaj, am incercat sa mananc ceva, dar dupa ce-am vazut un alt finisher cum scoate ultimele inghitituri pe gura afara…m-am rezumat numai la apa si cateva fructe. Partea proasta a fost ca nu am stabilit cu Leti un loc de intalnire (decat asa vag…undeva la finish), nu aveam telefon, bani (noroc ca aveam cheile de la apartamentul unde stateam) – asa ca am zis ca decat sa-l astept pe Voicu si sa se streseze Leti, mai bine merg direct acasa ๐Ÿ˜‰ – unde evident, eram asteptat :D.

Voicu

As dori sa-l felicit pe Voicu care si-a imbunatatit timpul de Ironman cu vreo jumatate de ora si care chiar asa de ocupat cum este, si-a facut timp sa vina la antrenamentele de inot de la 6am. Adevarul este ca si cu relativ putin antrenament, daca-ti doresti foarte mult un lucru si te tii de el well…ati prins ideea. Restul sunt scuze ๐Ÿ˜‰

Cam asta a fost povestea de la Copenhaga – unde in premiera am purtat si noul outfit de echipa, in varianta monotona pe gri ๐Ÿ˜‰ – cu numele celor care ne ajuta – Cloudtroopers – firma pentru lucreaza Cata si cei care-au sponsorizat echipamentele, 360 Sport si GU Energy – care si anul acesta ne-au asigurat nutritia. In ultimul episod – distractia cu happy end de la Podo ๐Ÿ˜‰

Despre Tudor Sofron

Finisher de 3.8/180/42 totul in kilometrii - si nu doar o singura data :-). Prin ironteam.ro vreau sa fac dovada ca sport poate face oricine si oricand, atata timp cat se doreste cu adevarat acest lucru...

Un raspuns la 10h:01min. Drumul trece pe la IM Copenhaga ;-)

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit foloseste Akismet pentru a reduce spamul. Afla cum sunt procesate datele comentariilor tale.